van KPN Ondernemerspakket naar KleinZakelijk Internet

Half juni werd ik gebeld door een commercieel medewerker van KPN met een aanbieding.

Na allerlei vragen over kassasystemen, pinautomaten, observatiecamera’s, een vast IP-adres – waar ik allemaal negatief op moest antwoorden – bleek dat ze mij wel van dienst konden zijn met een snellere internetaansluiting. Ik zou kunnen overstappen van het Ondernemerspakket naar KleinZakelijk, 2x zo snel internet voor een lagere prijs. Welke ondernemer is daar nou niet gevoelig voor?

Om de order te kunnen verwerken moest ik wel even een paar vragen beantwoorden die opgenomen moesten worden. En opnieuw diezelfde vragen kassasystemen etc, maar nu voor de opname. Tijdens die opname heb ik nog wel even gezegd dat ik ervan uit ging dat mijn huidige contract werd opgeheven. Ik dacht, dan staat het maar vast op het bandje, nietwaar.

Enkele uren later kreeg ik een collega van die commercieel medewerker aan de telefoon en die wilde mij nogmaals hetzelfde verkopen. Dat gesprek was snel ten einde.
De volgende dag werd ik gebeld door de lijnmanager van de beide commercieel medewerkers, die met mij de order nog even wilde doorlopen. Daarop stond namelijk niet vermeld dat ik een glasvezelverbinding had en dat was toch wel van belang…. Opnieuw de order (voor de 2e keer) ingesproken, waarbij alle vragen over kassasystemen etc. wéér aan de orde kwamen.

Ik had een bepaalde datum afgesproken voor de oplevering inclusief installatie door een monteur. Da’s gratis en welke ondernemer is daar nou niet gevoelig voor?

Toen ik de bevestiging van de installatiedatum kreeg, bleek tot mijn verbazing dat een andere datum gepland stond; in onze vakantie. Daarover gebeld en de datum werd aangepast. Opnieuw bleek dat er een verkeerde datum op de bevestiging stond. Opnieuw gebeld etc.
Uiteindelijk kwam de monteur één dag na onze vakantie en alles werkte naar tevredenheid.

Ons interne netwerk bestaat nu uit een KPN Experiabox v10a router (Asterix) waarop het glasvezelnetwerk binnenkomt en wordt gedistribueerd naar een Apple Airport TimeCapsule (Obelix en Obelix_5GHz) ons interne WiFi base station op kantoor. Het netwerksignaal wordt versterkt door een Apple AirPort Express WiFi router die in de woonkamer staat. Hierdoor is overal in huis en op kantoor een perfect werkend WiFi netwerk beschikbaar. Op de Experiabox is nu de gasten WiFi (Idefix) geïnstalleerd. Aan het netwerk hangt onze draadloze HP printer (Panoramix). En de muziek wordt in de woonkamer afgespeeld met behulp van Airplay (Assurancetourix).

Alles uiteindelijk toch helemaal in orde, zou je zeggen.
Maar…

Ondertussen had ik een factuur van het Ondernemerspakket voor de maand augustus en direct na de oplevering een factuur van KleinZakelijk voor half juli tot half augustus. Daarover gebeld en het Ondernemerspakket bleek nog niet opgezegd, dat zou de klanttevredenheid-medewerker wel even doen en de volgende maand zou deze worden gecrediteerd.

Tot mijn verbazing kreeg ik gisteren opnieuw een factuur voor het Ondernemerspakket voor de maand september. Dus vanmorgen opnieuw gebeld. Na 4x het hele verhaal inclusief klantnummers en factuurnummers aan 4 verschillende klanttevredenheid-medewerkers te hebben verteld, die allemaal begripvol waren en het allemaal wel even gingen nazoeken, maar waarmee na 5 minuten wachten plots de verbinding automatisch werd verbroken…. Kreeg ik uiteindelijk klanttevredenheid-medewerker nr. 5 aan de telefoon die van de afdeling opheffingen was. Die kon voor mij – eenvoudig – het oude contract opzeggen en een creditering aanvragen. Van beide had ze ordernummers voor me ter referentie.

We zullen zien…

Leave a Reply